ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၿမိဳ႕ငယ္ေလး


အိမ္ေၿခ ႏွစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ႏွင့္ဖြဲ ့စည္းထားေသာ ဆည္းလဲၿမိဳ  ့ေလးသည္ ကၽြန္မ၏ ခ်က္ေၾကြရာေၿမၿဖစ္သည္။ ေတာင္နီနီမ်ားၿဖင့္ပတ္လည္ဝန္းရံထားေသာေၾကာင့္ ေတာင္နီၿမိဳ ့ဟူ၍လည္း ေခၚဆုိၾကသည္။ ေဘးပတ္လည္ ေတာင္နီမ်ားေၾကာင့္ သြားလာေရးမွာ ခက္ခဲလွသည္။ ေညာင္ဦးထိ အေဝးေၿပးကားမ်ားေရာက္ေသာ္လည္း ထုိမွတဆင့္ ဆည္းလဲၿမိဳ ့သုိ ့သြားရန္ ဂ်စ္ကားမ်ားေစာင့္ရသည္။ လမ္းမ်ားမွာလည္း ကတၱရာလမ္းမ်ားမဟုတ္ ေၿမနီလမ္းမ်ားၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဖု အထစ္ ခ်ိဳင့္ မ်ားၿပည့္ႏွက္ေနတတ္သည္။ ၿမိဳ ့ထဲရွိရပ္ၾကီးသူမမ်ားကေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ အေၿပာင္အၿပက္သေဘာၿဖင့္ “အခုခတ္မ်ားေအ .. သူမ်ားေတြ ေအရုိးဗစ္ဆုိလား ဘာလား .. က်ဳပ္တုိ ့ဆီမွာ လုိပါဘူး … ၿမိဳ ့ကုိသာ ကားေလးနဲ ့တစ္ပတ္ပတ္လုိက္ .. ဗုိက္ေခါက္ဆုိတာ ဘယ္နားက်က်န္ခဲ့မွန္းေတာင္သိမွာမဟုတ္ပါဘူးေတာ္ေရ .. ” ဆုိၿပီး လမ္းဘယ္ေလာက္ေၿဖာင့္ၿဖဴးေၾကာင္း ခနကာေၿပာတတ္ၾကေလသည္။

ကြမ္းၿခံ၊ ဘူးခင္း၊ ခ်ဥ္ေပါင္ခင္း စသည့္ အသီးအႏွံမ်ားစုိက္ပ်ိဳးရာၿမိဳ ့ေလးၿဖစ္၍ သုံးရာသီပတ္လုံး အသီးအႏွံမ်ားမွာ မရွားလွေခ်။ ကၽြန္မတုိ ့ၿမိဳ ့ေလး၏ အလယ္ေခါင္တြင္ေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္းေလးတည္ရွိသည္။ အရင္တုန္းက အလယ္တန္းထိသာ ရွိေပမဲ့ ၿမိဳ ့ၾကီးမ်ားၿဖစ္ေသာ မႏၱေလး .. ပုဂံသုိ ့ေက်ာင္းသြားတက္ႏုိင္သည့္ ေက်ာင္းသားဦးေရနည္းပါးလွေသာေၾကာင့္ ကုိယ့္ၿမိဳ ့ကုိယ့္ရြာမွာပင္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုတတ္ႏုိင္ၾကရန္ ၿမိဳ ့ေလးမွ ဝုိင္းဝန္းစီစဥ္ေပးရင္း ယခုအခ်ိန္တြင္ အထက္တန္းေက်ာင္းေလးအၿဖစ္ေပၚေပါက္လာၿခင္းၿဖစ္သည္။ သုိ ့ေသာ္ ေက်ာင္းသားဦးေရမွာ နည္းပါးလွသည္။

မိရုိးဖလာ လက္ဆင့္ကမ္းကာ စုိက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ အသက္ ဆယ့္ေလး ဆယ့္ငါးဆုိလ ွ်င္ ပင္ ေက်ာင္းမွထြက္ကာ မိဘလုပ္ငန္းတြင္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကုိင္သူကမ်ားၿပားလွသည္။ မိဘမ်ားကုိယ္တုိင္ကလည္း တစ္ႏုိင္ဝန္ လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ပုိက္ဆံမွာလည္း ေဖာေဖာသီသီမသုံးႏုိင္ၾကေပ။ ထုိ ့ေၾကာင့္ ရွစ္တန္း ကုိးတန္းေလာက္ႏွင့္ ကေလးမ်ားအား ေက်ာင္းထုတ္သည္ကမ်ားလွသည္။ သုိ ့ေသာ္ တစ္ခ်ိဳ ့ေက်ာင္းစာဘက္တြင္ ေတာ္သူမ်ားအတြက္ကေတာ့ မိဘမ်ားမွာ မိမိစုိက္ခင္းမ်ား ၿခံမ်ား ေပါင္ကာ ကေလးမ်ား၏ပညာေရးတြင္ ၿမွဳပ္ႏွံၾကသည္။ ထုိသုိ ့ေသာ္ သူမ်ားမွာ ကၽြန္မတုိ ့ၿမိဳ ့ေလးတြင္ ရွားလွပါသည္။ သုိ ့ေသာ္မရွိဘူးမဟုတ္ .. ရွိပါသည္။


ဒီႏွစ္ကၽြန္မ ဆယ္တန္းေရာက္ၿပီၿဖစ္သည္။ အတန္းထဲတြင္ ကၽြန္မအပါအဝင္ အတန္းသားအားလုံးစုစုေပါင္းမွ ၁၁ ေယာက္သာရွိသည္။ ႏွစ္ဝက္ေလာက္ခ်ိန္တြင္ေတာ့ ငါးေယာက္သာက်န္ေတာ့သည္။ ထုိက်န္ေသာ ငါးေယာက္ၿဖင့္သာ ဆရာမမွာ ကၽြန္မတုိ ့ကုိ တာဝန္မၿပတ္သင္ၾကားေပးသည္။ အတန္းထဲတြင္ ေက်ာင္းသားနည္းသြားေသာေၾကာင့္ ဆရာမသည္ ကၽြန္မတုိ ့တစ္ေယာက္ခ်င္းစီအတြက္ အခ်ိန္မ်ားပုိေပးႏုိင္သည္။ မၾကာခဏ revision revision လုပ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းမသြားခ်င္သည့္ရက္မ်ားေတာင္ ရွိေသးသည္။ သုိ ့ေသာ္ ေက်ာင္းမသြားတတ္လ ွ်င္ အိမ္အထိအေရာက္သတင္းလာေမးတတ္ေသာ ဆရာမေၾကာင့္ ေက်ာင္းမသြားခ်င္လည္း သြားရတတ္သည္။ စာေမးပြဲနီးေသာရက္မ်ားတြင္လည္း ဆရာမက သူ ့အိမ္သုိ ့ ေက်ာင္းသားမ်ားအားလုံးေခၚကာ စာေမးပြဲအတြက္ ေန ့ညမအား ၿပင္ဆင္ေပးတတ္သည္။ ေၿဖရမည့္ ကၽြန္မတို ့ထက္ ပုိ၍အလုပ္မ်ားကာ စိတ္လႈပ္ရွားေနေသာ ဆရာမကုိၾကည့္ၿပီး တစ္ခါတစ္ေလ အေနာက္ကြယ္တြင္ စုကာ ကၽြန္မတုိ ့ အတင္းတုတ္တတ္ၾကေသးသည္။ သုိ ့ေသာ္ ဆရာမရဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲၾကီးတြင္ ကၽြန္မတုိ ့ ငါးေယာက္လုံး ေခ်ာေမာစြာေၿဖဆုိႏုိင္ခဲ့ၾကသည္။

ထုိေန ့က အၿဖစ္အပ်က္ကေလးကုိ အခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္မ မေမ့ေသးေပ။ ေအာင္စာရင္း မနက္ၿဖန္ထြက္မည္ ဆုိသည့္အသိၿဖင့္ ကၽြန္မတုုိ ့အားလုံး ရင္ခုန္လုိ ့ေနသည္။ မနက္ၿဖန္ မနက္အေစာၾကီးဆရာမမွ ဦးေဆာင္ကာ ကၽြန္မတုုိ ့ ေၿခာက္ေယာက္ မႏၱေလးသုိ ့ ေအာင္စာရင္းသြားၾကည့္ၾကမည္ၿဖစ္သည္။ ဆရာမကေတာ့ ကၽြန္မတုိ ့ကုိ စိတ္ေအးေအးထားရန္ အကုုန္လုံးေအာင္ၾကမွာပါဆုိၿပီး အားေပးသည္။ မနက္ေလးနာရီေလာက္ ကၽြန္မတုိ ့ အိမ္မွထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ မႏၱေလးသုိ ့ကားၿဖင့္သြားပါက အနည္းဆုံး သုံးနာရီေက်ာ္ေလာက္ ေမာင္းရသည္။ ေလးနာရီေလာက္ထြက္မွာ ဟုိက ခုႏွစ္နာရီေလာက္ေရာက္မည္ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မတုိ ့ေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းေရွ  ့တြင္လူမ်ား က်ိတ္က်ိတ္တုိးေနသည္မွာ တုိးလုိ ့ပင္မဝင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ပင္ၿဖစ္သည္။ ဆရာမက ကၽြန္မတုိ ့ ငါးေယာက္က လက္တြဲမၿဖဳတ္ရန္ေၿပာၿပီး ေရွ  ့မွ အတင္းတြန္းကာ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ ေအာင္စာရင္းကပ္ထားရာ ေက်ာက္သင္ပုန္းဆီသုုိ ့ပုိ ့ေပးသည္။ ေနာက္ လက္မ်ားေတာင္တဆတ္ဆတ္တုုန္ကာ စာရြက္တြင္ ခုံနံပါတ္ေလးကုိရွာမိသည္။ ေနာက္ ကၽြန္မတုိ ့တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီမွ “ေအာင္တယ္ .. ေအာင္တယ္ .. ငါေအာင္တယ္ .. ဂုဏ္ထူး ၂ လုံးေတာင္ပါတယ္” ဆုိသည့္အသံမ်ား ေပၚထြက္လာသည္။ ဆရာမဆုိလ ွ်င္ ကၽြန္မတုိ ့ ငါးေယာက္လုံးကုိဖက္ကာ “ေတာ္တယ္ကြာ .. ဆရာမ တပည့္ေတြက” ဆုိၿပီး မ်က္ရည္မ်ားက်လာသည္။ ဆရာမငုိေတာ့ ကၽြန္မတုိ ့လည္း အလုိလုိေနရင္း မ်က္ရည္မ်ားက်လာသည္။ ဆရာမကေတာ့ ကၽြန္မတုိ ့မ်က္ရည္မ်ားသုတ္ေပးကာ “ဖုန္းဆုိင္သြားၾကရေအာင္ အိမ္ကလူၾကီးေတြလည္း ေစာင့္ေနၾကေရာေပါ့” ဆုိၿပီး လူအုပ္ထဲမွ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။

ၿမိဳ ့ေလးသုိ ့ၿပန္ေရာက္ေတာ့ အကုန္လုံးက ကၽြန္မတုိ ့ကုိ ဝမ္းပန္းတသႏွင့္ ဝုုိင္းၿပီးၾကိဳဆုိၾကသည္။ ဆရာမမ်က္ႏွာတြင္လည္း အၿပံဳးပန္းမ်ားက ေဝဆာလုိ ့ေနသည္။ ဆရာမကုိ မိဘမ်ားက ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေၿပာေပမဲ့ ဆရာမကေတာ့ ကၽြန္မတုိ ့ကုိၾကည့္ကာ “ကၽြန္မဘက္က ဘာမွသိပ္လုပ္မေပးရဘူး .. ကေလးေတြကုုိယ္တုိင္က ေတာ္ၾကတာပါ” .. ေၿပာေနေသာ ဆရာမကုိၾကည့္ၿပီး ေက်ာင္းတုန္းက ဆုိးခဲ့တာေတြ ကြယ္ရာတြင္ ဆရာမအတင္းေၿပာခဲ့တာေတြ စဥ္းစားမိၿပီး မ်က္ႏွာေတာင္ပူလာမိသည္။ ဆရာမက ကၽြန္မ ေခါင္းကုိ အသာပုတ္ကာ “ေနာက္ဆုိ ဒီဆရာမက အတင္းအိမ္ေခၚၿပီး … စာမက်က္ခုိင္းေတာ့ဘူးေနာ္ .. ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းေၿပးရင္လည္း အိမ္ထိလာမေခၚေတာ့ဘူး ” ဆုိၿပီး တုိးတုိးေလးေၿပာေတာ့ ကၽြန္မေခါင္းငုံ ့ကာ “ဆရာမ .. သမီးတုိ ့ေၿပာတာေတြ သိတယ္ေပါ့”  ဆရာမရယ္ကာ “ ဆရာမလည္း .. ငယ္ရာကၾကီးလာတာပါ” ေၿပာၿပီး ကၽြန္မကုိ သုိင္းဖက္ကာ “တကၠသုိလ္မွာ စာေတြအမ်ားၾကီးသြားသင္ .. ပညာတတ္ၾကီးၿဖစ္သြားရင္ ဆရာမတုိ ့ကုိ မေမ့ရဘူးေနာ္ ” ရယ္ေမာကာေၿပာေသာ ဆရာမကုိၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မေခါင္းၿငိမ့္လုိက္သည္။

တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ .. ကုန္လြန္သြားခဲ့သည္မွာ အခုခ်ိန္ဆုိလ ွ်င္ ကၽြန္မ့ အသက္ႏွစ္ဆယ့္ ငါးထဲေရာက္လာၿပီၿဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ ့ရွိ နာမည္အၾကီးဆုံး အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ဆရာမအၿဖစ္ အပ္ႏွံၿခင္းခံရေပမဲ့ မႏၱေလးတုိင္းအတြင္းရွိ  မထင္မရွား ၿမိဳ  ့ေလးတစ္ၿမိဳ ့ၿဖစ္သည့္ ဆည္းလဲ ၿမိဳ ့ေလးသုိ ့ေၿပာင္းေရြ ့ရန္ စာတင္ခဲ့သည္။ လက္ထဲတြင္ စာအိတ္ရွည္ေလးကုုိင္ၿပီး အတန္းထဲသုိ ့ဝင္လာခဲ့သည္။ ေနာက္ .. “မဂၤလာပါကြယ္ .. ဆရာမက .. ဒီႏွစ္သားတုိ ့သမီးတုိ ့ ရဲ့ အတန္းပုုိင္ ..” မိတ္ဆက္ေပးၿပီး ကေလးငယ္မ်ား၏ မ်က္ႏွာကုိၾကည့္လုိက္ေတာ့ အလင္းတန္းမ်ားၿဖာထြက္ေနသကဲ့သုုိ ့လင္းလက္ကာေနေတာ့သည္။ သူတုိ ့ဘဝေလးတြင္ ဒီထက္မက လင္းလက္ဖုိ ့ ကၽြန္မရဲ့ တာဝန္သာၿဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္က ကၽြန္မရဲ့ဘဝေလးကုိ အလင္းေရာင္ေပးခဲ့ေသာ ကၽြန္မတုိ ့ၿမိဳ ့ေလးရဲ့ ေမ ွ်ာင္လင့္ခ်က္ အလင္းတန္းေလး ဆရာမကေတာ့ .. အခုခ်ိန္ .. တစ္ေနရာကေန ကၽြန္မတုိ ့ကုိ ၾကည့္ရႈေနမည္မွာ မလြဲဧကန္ပင္။ 

April
28.08.2011 (07:22 PM)
                 

2 comments:

ေရႊျပည္သူ (ShwePyiThu) said...

စာလာဖတ္ပါတယ္ ညီမေလး။ Blog Day အတြက္ Blog အသစ္ေလးအျဖစ္ ညီမေလး Blog ကို မိတ္ဆက္ထားပါတယ္ေနာ္ း) စာေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ဆက္ေရးႏုိင္ပါေစ...

mstint said...

စာအေရးအသားေလးေတြ ေကာင္းတယ္။ စာေပေတြဆက္လက္ ေရးသားျဖန္႔ေဝႏိုင္ပါေစကြယ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစေနာ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

Post a Comment

လာေရာက္ဖတ္ရႈအားေပးမႈအတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္။ ေဝဖန္အၾကံၿပဳခ်က္မ်ားကုိလည္း ပြင့္လင္းစြာေၿပာၾကားသြားႏုိင္ပါသည္ရွင္